شرط معدل دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان چقدر است ؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

رشته دبیری زبان انگلیسی یا همان آموزش زبان انگلیسی تنها رشته تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی است که با ظرفیت پذیرش محدود در بیشتر دانشگاه های فرهنگیان استان ها کشور دانشجو می پذیرد.

همانطور که می دانید برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید یک سری شرط ها را مانند شرط معدل و شرط سنی را داشته باشید. داوطلبان گروه آزمایشی زبان هم مانند سایر گروه های آزمایشی باید از این شروط برخوردار باشند.

رشته دبیری زبان انگلیسی یکی از رشته های دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان است که مانند سایر رشته های دوره کارشناسی پیوسته مدت زمان تحصیل آن ۴ سال است که باید دانشجویان ۱۳۵ واحد درسی که مربوط به شغل معلمی و چند دروس تخصصی زبان انگلیسی می باشد را طی ۸ ترم پاس کنند.

یکی از مزایای دانشگاه فرهنگیان این است که فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان شرایط استخدام رسمی را مهیا می کند و دانشجویان بعد از ۴ سال درس خواندن می توانند به استخدام رسمی آموزش و پرورش در بیایند.

همانطور که گفتیم نحوه ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان، به صورت نیمه متمرکز می باشد و داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری قبول می شوند و موفق به کسب رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان می شوند، لازم است در مرحله مصاحبه، معاینه و آزمون علمی و علمی با توجه به رشته انتخابی شرکت نمایند نمره قبولی کسب نمایند.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام شاغلین رسمی و پیمانی در دانشگاه فرهنگیان- تربیت معلم ، برای اطلاع از شرایط پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه فرهنگیان ، نحوه پذیرش داوطلبان آزاد در دانشگاه فرهنگیان و زمان ثبت نام پذیرفته­ شدگان نهایی ظرفیت­ های جدید دانشگاه فرهنگیان روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید.

 

مزایای رشته دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان

به دانشجویان رشته دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان ، دانشجو معلم گفته می شود. تحصیل در این دانشگاه رایگان است و علاوه بر این دانشجویان از ابتدای ورود به دانشگاه حقوقی تحت عنوان حقوق دانشجو دریافت می کنند که برای کمک هزینه تحصیل دانشجویان است.

https://pasokhbama.com/%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86/

آخرین رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان کنکور زبان

رشته دبیری زبان تحت عنوان آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود و داوطلبان کنکور زبان که دارای حداقل تراز هستند ، مجاز به انتخاب این رشته محل می باشند. رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان در سال های مختلف ، متفاوت است زیرا این دانشگاه با برگزاری مصاحبه دانشجو پذیرش می کند و نمره مصاحبه تعیین کننده نیمی از شانس قبولی داوطلب است یعنی ممکن داوطلبی با رتبه و تراز بهتر به دلیل عدم عملکرد مناسب در مصاحبه ، پذیرفته نشود اما داوطلبی که رتبه و تراز پایین تری دارد ، موفق به کسب پذیرش شود.

مرتبط پیشنهاد میشود: لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

حداقل تراز لازم برای دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، تراز 6500 است و داوطلبانی که کمتر از این تراز را به دست آورند ، ضمن اینکه مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان در فرم انتخاب رشته کنکور خود نیستند ، برای مصاحبه نیز دعوت نمی شوند. البته کسب تراز 6500 نیز به معنای دعوت به مصاحبه قطعی نیست ولی شرط لازم است.

دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی دانشجو پذیرش می کند و در استان های مختلف داوطلبان با تراز های متفاوت ، احتمال قبولی دارند. مثلا ممکن است در یک استان داوطلب با تراز 7000 برای مصاحبه دعوت شود ولی در استانی دیگر تراز داوطلب با 7000 شانسی برای دعوت به مصاحبه نداشته باشد و دلیل این موضوع ، ظرفیت متفاوت دانشگاه هاست.

فرضا اگر دانشگاهی در رشته آموزش زبان انگلیسی 20 نفر ظرفیت پذیرش داشته باشد و داوطلبان با تراز های 6500 تا 9000 این رشته را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند ، مسلما داوطلبانی که تراز بالاتری دارند برای مصاحبه دعوت می شوند و در این صورت شانس داوطلبان با تراز پایین تر ، کمتر می شود اما اگر ظرفیت رشته بیشتر باشد ، احتمال دعوت به مصاحبه داوطلبان دارای تراز پایین تر نیز وجود دارد.

  • رتبه 374 – سهمیه منطقه 1 : پردیس شهيد هاشمی نژاد – مشهد
  • رتبه 1388 – سهمیه منطقه 1 : پرديس نسيبه – تهران
  • رتبه 558 – سهمیه منطقه 1 : پردیس شهید باهنر کرمان
  • رتبه 685 – سهمیه منطقه 1 : پردیس شهید رجایی تبریز
  • رتبه 2847 – سهمیه منطقه 2 : پرديس شهيد چمران تهران
  • رتبه 2420 –سهمیه منطقه 2 : پرديس حضرت رسول اکرم – اهوار
  • رتبه 785 –سهمیه منطقه 2 : پرديس بنت الهدی صدر گیلان
  • رتبه 1752 –سهمیه منطقه 2 : پرديس شهيد مفتح شهر ری
  • رتبه 224 –سهمیه منطقه 2 : پرديس رسالت زاهدان
  • رتبه 188 – سهمیه منطقه 3 : پردیس شهید مقصودی همدان
  • رتبه 1785 – سهمیه منطقه 3 : پردیس رسالت زاهدان
  • رتبه 2363 – سهمیه منطقه 3 : پرديس شهيد چمران تهران
  • از رشته های پر متقاضی دانشگاه فرهنگیان ، رشته دبیری زبان انگلیسی می باشد که برای پذیرش در این رشته تحصیلی ، داوطلبان باید در کنکور زبان شرکت نمایند و پس از کسب رتبه و تراز لازم و شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، پذیرش شوند. دلیل محبوبیت رشته دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان در میان داوطلبان کنکور زبان ، صرف نظر از اینکه داوطلب به زبان انگلیسی و تدریس کردن علاقه مند است ، مزایای دانشگاه فرهنگیان است. این دانشگاه ، برای فارغ التحصیلان خود شرایط استخدام رسمی را مهیا کرده است و دانشجویان پس از 4 سال تحصیل ، به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می آیند.




:: برچسب‌ها: دبیری زبان ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: